Followers

Monday, December 17, 2012

Merry Christmas!/Fröhliche Weihnachten!

Hello dear Copic fans,
Hallo liebe Copic-Fans,
This is one more image I simply couldn't resist buying this year. It is a digi from Sugar Nellie's Homegrown Collection and it is called "Gingerbread Cookies". Lovely, isn't it?
***
das ist noch ein Motiv, dem ich in diesem Jahr nicht widerstehen konnte es zu kaufen. Es heißt "Gingerbread Cookies" und ist ein Digi aus der Homegrown Collection von Sugar Nellie.
 
 Again I have chosen colours that are not traditional for Christmas. I like that though I am a big fan of red and green für Christmas, too. The pretty paper is from Ursus and it is called "Classic Christmas". The sentiment is from a nice set from Rayher.  I tinted the rims of the image, the sentiment and the snowflakes (Martha Stewart punch) with RV0000, so it matches the designpaper.
***
Wieder habe ich mich für Farben entschieden, die nicht traditionell zu Weihnachten gehören. Ich mag das, auch wenn ich ein großer Fan von Rot und Grün zu Weihnachten bin. Das tolle Papier ist von Ursus, es heißt "Classic Christmas". Der Textstempel ist von Rayher aus einen ganz tollen Set. Den Rand des Motivs, des Textes und die Schneeflocken (Stanzer von Martha Stewart) habe ich mit RV0000 eingefärbt, um sie an das Designpapier anzupassen.
Inside the card, I glued a piece of white cardstock with snowflake borders
 that I made with a Martha Stewart border punch. 
***
Innen habe ich ein Stück weißen Karton eingeklebt,  dem ich mit einem 
Bordürenstanzer von Martha Stewart zwei Schneeflockenkanten gemacht habe.
On the image, I added some golden Stickles to the star and Stickles 
"Frosted Lace" as snow underneath the girl's feet. To make the earflaps look fluffy, I placed the colours there in dots.
***
Auf dem Motiv habe ich paar goldene Stickles auf  dem Stern und Stickles "Fosted Lace" als Schnee unter den Füßen des Mädchens aufgetragen. Damit die Ohrenwärmer flauschig aussehen, habe ich die Farben dort in Punkten aufgetragen.
Copics I used:
Verwendete Copics:
Skin/Haut: E50, E51, E02
Hair/Haare: E08, E19, YR14, E59
Star/Stern: Y35, Y38
Sweater, earwarmer/Pulli,Ohrenwärmer: RV91, RV93, RV95
Skirt, shawl, legwarmers/Rock, Schal, Stulpen: V20, V22, V25, V28
Shadows/Schatten: W0, W1, RV0000
I wish you a very merry Christmas, cozy hours with your loved ones and a Happy New Year!
***
Ich wünsche euch allen ein wunderschönes Weihnachtsfest, gemütliche Stunden mit euren Lieben und ein frohes Neues Jahr!
Big Hugs
Barbara/Kreativmonster

2 comments:

Anonymous said...

I like this card.. it's so cute!!!

Mariska said...

Super cute Barbara the colors match the paper perfectly, gorgeous!

Hugs,
Mariska